Terapia pedagogiczna
Pomaga w:
- stymulowaniu i usprawnianiu rozwoju funkcji psychomotorycznych dziecka,
- wyrównywaniu braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów,
- eliminowaniu niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych konsekwencji,
- dostrzeganiu uzdolnień dziecka,
- usuwaniu przeszkód adaptacyjnych ucznia w środowisku szkolnym.
Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno- społeczne
Pomaga w:
- przyswojeniu zachowań społecznie akceptowanych,
- nauce pełnienia określonych ról społecznych,
- kształtowaniu umiejętności nawiązywania i budowania pozytywnych relacji,
- rozwijaniu asertywności, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
- pozyskaniu umiejętności korzystania ze wsparcia innych ludzi,
- pogłębieniu wiedzy o drugim człowieku,
- zaspokojeniu potrzeb społecznych,
- poznaniu samego siebie, własnych mocnych i słabych stron,
- budowaniu poczucia własnej wartości,
- zdobyciu umiejętności autoprezentacji,
- odreagowaniu napięć emocjonalnych,
- nauce radzenia sobie z emocjami – rozpoznawania ich, nazywania, wyrażania,
- rozwijaniu zainteresowań i identyfikowaniu możliwości ich realizacji.
Zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne
Co to takiego?
- ćwiczenie poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości,
- ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia,
- doskonalenie sprawności ruchowej,
- polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej,
- usprawnianie funkcji słuchowej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli,
- poprawę umiejętności czytania,
- usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej,
- doskonalenie umiejętności pisania,
- poprawę umiejętności liczenia wraz wykonywaniem średniej trudności działań matematycznych,
- ulepszanie umiejętności stosowania poprawnej ortografii.
Terapia logopedyczna
Pomaga w:
- usprawnieniu motoryki narządów mowy,
- korygowaniu wad wymowy,
- poprawieniu jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej,
- rozbudowaniu zasobu słownictwa czynnego i biernego,
- wypracowaniu alternatywnych zachowań komunikacyjnych.