Tutoring Koleżeński

Tutoring Koleżeński to program wsparcia dla uczniów rozpoczynających naukę w klasie IV szkoły podstawowej lub mających problem z adaptacją społeczną i wejściem do grupy rówieśniczej. Celem programu jest wsparcie uczniów rozpoczynających kolejny etap edukacyjny przez starsze koleżanki/kolegów (tutorów).

Podczas realizacji programu młodszy uczeń wspólnie z kolegą ze starszej klasy (tutorem) przez 4 tygodnie wykonuje 16 zadań. Uczniowie biorący udział w innowacji przez 4 dni w tygodniu, podczas wybranej długiej przerwy realizują przydzielone im czelendże. Na początku tygodnia odbywają się integracyjne spotkania grupowe dla wszystkich tutorów i uczestników, podczas których omawiane są zrealizowane wyzwania.

Innowacja realizowana jest w ciągu 4-6 tygodni, w ramach których odbywają się:  

  • spotkanie rekrutacyjne z opiekunem projektu, 
  • 5 spotkań grupowych,  
  • 16 spotkań z tutorem w czasie przerwy lekcyjnej. 

Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli uczestnika:  

  • integracja z innymi uczniami,  
  • rozwój umiejętności społecznych,  nawiązanie relacji,
  • lepsze poznanie miejsc w szkole i osób w nich pracujących,  
  • wsparcie w organizowaniu czasu wolnego podczas przerw

Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli tutora:  

  • rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych,  
  • integracja z innymi uczniami,  
  • satysfakcja z udzielania wsparcia.