Tutoring Koleżeński to program wsparcia dla uczniów rozpoczynających naukę w klasie IV szkoły podstawowej lub mających problem z adaptacją społeczną i wejściem do grupy rówieśniczej. Celem programu jest wsparcie uczniów rozpoczynających kolejny etap edukacyjny przez starsze koleżanki/kolegów (tutorów).
Podczas realizacji programu młodszy uczeń wspólnie z kolegą ze starszej klasy (tutorem) przez 4 tygodnie wykonuje 16 zadań. Uczniowie biorący udział w innowacji przez 4 dni w tygodniu, podczas wybranej długiej przerwy realizują przydzielone im czelendże. Na początku tygodnia odbywają się integracyjne spotkania grupowe dla wszystkich tutorów i uczestników, podczas których omawiane są zrealizowane wyzwania.
Innowacja realizowana jest w ciągu 4-6 tygodni, w ramach których odbywają się:
- spotkanie rekrutacyjne z opiekunem projektu,
- 5 spotkań grupowych,
- 16 spotkań z tutorem w czasie przerwy lekcyjnej.
Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli uczestnika:
- integracja z innymi uczniami,
- rozwój umiejętności społecznych, nawiązanie relacji,
- lepsze poznanie miejsc w szkole i osób w nich pracujących,
- wsparcie w organizowaniu czasu wolnego podczas przerw
Korzyści z udziału w Tutoringu Koleżeńskim w roli tutora:
- rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych,
- integracja z innymi uczniami,
- satysfakcja z udzielania wsparcia.