Values we share. What’s your learning style?

Nasza szkoła uczestniczyła w konkursie wniosków programu Erasmus+, organizowanym przez FRSE oraz Komisję Europejską i kolejny raz udało nam się otrzymać dofinansowanie na jego realizację. Projekt pod hasłem “Values we share. What’s your learning style”? Będzie realizowany od października 2020 do marca 2023, przez nauczycieli i uczniów z naszej szkoły.

Do kogo skierowany jest projekt i kto w nim uczestniczy

W projekcie biorą udział wybrani uczniowie naszej szkoły w wieku 10-13 lat oraz specjalnie wytypowani nauczyciele, którzy będą realizowali projekt stacjonarnie oraz poprzez wymianę międzynarodową.

Koordynatorem międzynarodowym projektu jest Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa w Białymstoku, a organizacje partnerskie to:

  1. Sait Güzelcan Ortaokulu – Turcja
  2. Scoala Gimnaziala Nr. 2 Videle – Rumunia
  3. Escola Secundária De Emídio Navarro – Portugalia
  4. Istituto Comprensivo Statale „J.F. Kennedy” – Włochy

Koordynatorem szkolnym i pomysłodawcą jest Pani Jolanta Emiljańczyk, która będzie współpracowała z:

  1. Panią Izabelą Skup,
  2. Panią Urszulą Sierkowską,
  3. Panią Katarzyną Duchnowską,
  4. Panią Małgorzatą Nikonowicz – Łubko,
  5. Panią Justyną Mnich,
  6. Panem Łukaszem Komosą,
  7. Panem Konradem Demianiukiem,
  8. Panem Krzysztofem Kardelem.

Temat projektu

Celem projektu jest rozwijanie świadomości wartości u naszych uczniów, takich jak tolerancja, pokój, uczciwość, współpraca, odpowiedzialność, pewność siebie, wolność, szacunek i sprawiedliwość. Kształcenie uczniów jako osób, które mogą wyrażać swoje myśli i są otwarte na krytykę i współpracę. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych uczniów. Wzmacnianie pewności siebie i pomoc w poznaniu różnych stylów uczenia się. Rozwijanie umiejętności językowych dzieci i młodzieży oraz umożliwienie nauczycielom poznania europejskich systemów edukacji. Głównym celem jest pomoc uczniom w podejmowaniu i rozwiązania wyzwań oraz zadań stawianych im przez życie w nowoczesnym świecie przy wykorzystaniu różnorakich inteligencji z teorii J. Garnera oraz zapewnienie równych praw w edukacji poprzez zapobieganie wykluczenia.

Skąd pomysł na ten projekt

W naszej placówce jest wielu uczniów, którzy pochodzą z rożnych środowisk i grup społecznych, również dużą część stanowią obcokrajowcy, którym bardzo trudno jest pokonać wiele barier edukacyjnych, w tym językową. Są to dzieci, które potrzebują różnych, innowacyjnych zajęć dydaktycznych i terapeutycznych, aby mogły w pełni korzystać z procesu edukacyjnego. Różnorodne, interdyscyplinarne działania angażują uczniów w proces uczenia się i nauczania bardziej efektywnie, co w rezultacie skutkuje nabywaniem nowych umiejętności i kompetencji. Takie właśnie działania podejmowane będą w trakcie realizacji projektu, w którym uczniowie będą poznawać nowe sposoby uczenia się na podstawie teorii wielorakich inteligencji.

Zakładane osiągnięcia

  1. Rozwijanie i budowanie pozytywnych postaw wobec różnych wartości oraz wzrost gotowości uczniów do uczestnictwa w zajęciach wymagających współpracy z innymi ludźmi, w tym również z obcokrajowcami.
  2. Wyższy poziom osiągnięć edukacyjnych uczniów, którzy poznają swój własny styl uczenia się.
  3. Aktywne korzystanie z platformy eTwinning.
  4. Rozwijanie tolerancji wobec innych narodowości i kultur poprzez komunikację, współpracę, krytyczne myślenie i kreatywność. Promowanie świadomości kulturowej i kompetencji międzykulturowych poprzez dialog społeczny.
  5. Rozwój zdolności poznawczych poprzez usprawnianie różnych procesów myślowych (porównywanie, uogólnianie, wnioskowanie).