W naszej szkole od grudnia 2019 realizowany jest kolejny projekt Erasmus+ , przy wsparciu Narodowej Agencji Bułgarii oraz Urzędu Miasta Białystok, pod hasłem „Passion for learning”.
Do kogo skierowany jest projekt i kto w nim uczestniczy
W projekcie biorą udział wybrani uczniowie naszej szkoły w wieku 7 – 13 lat oraz specjalnie wytypowani nauczyciele oraz rodzice, którzy będą realizowali projekt stacjonarnie oraz poprzez wymianę międzynarodową.
Koordynatorem międzynarodowym projektu jest Rumunia – SCOALA GIMNAZIALA NR 18 w Timisoara. Pozostali partnerzy to:
- SC EDUFOR SRL w Rumunii,
- MUGLA IL MILLI EGITIM MUDURLUGU oraz MENTESE CUMHURIYET ORTAOKULU w Turcji,
- CENTRO PER LO SVILUPPO CREATIVO DANILO DOLCI we Włoszech
- WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU w Łodzi.
Koordynatorem szkolnym i pomysłodawcą jest Pani Jolanta Emiljańczyk, która będzie współpracowała z Panią Beatą Krzemińska, Panią Izabelą Skup, Panią Magdaleną Długołęcką – Drabik, Panią Urszulą Sierkowską, Panem Łukaszem Komosą, Panem Łukaszem Pawłowskim, Panem Konradem Demianiukiem.
Cel i temat projektu
Głównym tematem i celem tego projektu jest stworzenie innowacyjnego, zintegrowanego podejścia do edukacji szkolnej, dzięki któremu ulegną poprawie wyniki nauczania i uczenia się. Integracja i równość wszystkich uczniów, poprzez zastosowanie metod terapeutycznych w działaniach edukacyjnych oraz nowoczesnych narzędzi ITC. Dążenie do podniesienia odpowiedzialności i świadomości dzieci, młodzieży, nauczycieli, rodziców w oparciu o wspólne zajęcia. Pomoc uczniom w podejmowaniu i rozwiązywaniu wyzwań oraz zadań stawianych im przez życie w nowoczesnym świecie.
Skąd pomysł na ten projekt
Jesteśmy placówką, w której uczy się wielu obcokrajowców. Mamy również z oddziały integracyjne, w których realizowane są różnorodne, interdyscyplinarne zadania terapeutyczne. Udział w tym projekcie, wzbogaci wykorzystywane metody pracy, co w rezultacie ulepszy pracę terapeutyczną z uczniem. Ułatwi nabycie nowych umiejętności i kompetencji, które umożliwią dzieciom i młodzieży, bardziej owocną socjalizację oraz integrację społeczną.
Zakładane osiągnięcia
Zwiększone umiejętności interpersonalne, społeczne, obywatelskie, międzykulturowe uczniów. Zwiększone umiejętności korzystania z mediów przez dzieci i młodzież. Podniesienie kompetencji nauczycieli i specjalistów w zakresie nowych podejść edukacyjnych zawartych i realizowanych w projekcie. Zwiększona świadomość ważnej roli rodziców w zapobieganiu przedwczesnemu kończeniu nauki. Podniesienie odpowiedzialności i świadomości dzieci i młodzieży, nauczycieli, dotyczących przedwczesnego kończenia edukacji szkolnej w oparciu o wspólne zajęcia.