Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej sp47.bialystok.pl

Szkoła Podstawowa nr 47 w Białymstoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strona internetowa Szkoły Podstawowej nr 47 w Białymstoku.

  • Data publikacji strony internetowej: 2016-12-04.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Część z opublikowanych zdjęć i grafik nie posiada opisu alternatywnego.
Zdarzają się sytuacje, że elementy, których kliknięcie powoduje uruchomienie linku w nowym oknie/karcie przeglądarki internetowej nie informują o tym.

Filmy i multimedia, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-04.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dokumentu zawierającego wynik przeglądu, badania lub audytu dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej – Test – European Internet Inclusion Initiative

Na stronie można używać tylko standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Pawłowski, sp47bial@interia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 653 43 78. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Wejścia do budynku głównego szkoły nie umożliwiają swobodnego dostępu osobom poruszającym się na wózku. Wejście sali gimnastycznej wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich i umożliwia swobodny dostęp osobom niepełnosprawnym ruchowo, seniorom, osobom z dziećmi i ciężarnym. Centrum Aktywności Wielopokoleniowej wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich i umożliwia swobodny dostęp osobom niepełnosprawnym ruchowo, seniorom, osobom z dziećmi i ciężarnym. Korytarze budynku szkoły i sali gimnastycznej mają minimalną szerokość większą niż 2 m. Korytarze w Centrum Aktywności Wielopokoleniowej mają szerokość 1,5 m. Schody nie są dostępne architektonicznie, a budynki szkoły nie są wyposażone w windy. Budynek w Centrum Aktywności Wielopokoleniowej jest budynkiem jednokondygnacyjnym i umożliwia swobodny dostęp do każdego pomieszczenia. Przy budynku Centrum Aktywności Wielopokoleniowej jest dostępne jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.