Jump on-board your fully unprejudiced life (JOYFUL)

Październik 2020 obfituje w naszej szkole w nowe projekty unijne. Uczniowie i nauczyciele będą realizowali kolejny projekt Erasmus + przy wsparciu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji  (FRSE) oraz Urzędu Miasta Białystok.

Do kogo skierowany jest projekt i kto w nim uczestniczy

W projekcie biorą udział wybrani uczniowie naszej szkoły w wieku 11-13 lat oraz specjalnie wytypowani  nauczyciele oraz rodzice, którzy będą realizowali projekt stacjonarnie oraz poprzez wymianę międzynarodową.

Koordynatorem międzynarodowym projektu jest Bułgaria – Vasil Levski High School. Pozostali partnerzy to:

  1. Centrul Scolar De Educatie Incluziva Turnu Rosu – Rumunia.
  2. Selma Yigitalp Anadolu Lisesi – Turcja.
  3. First Gymnasium Of Melissia – Grecja.
  4. Spojena skola – Słowacja.

Koordynatorem szkolnym i pomysłodawcą jest Pani Jolanta Emiljańczyk.
Nauczyciele współpracujący to:

  1. Pani Izabela Skup,
  2.  Pani Magdalena Długołęcka – Drabik,
  3. Pani Urszula Sierkowska,
  4. Pani Katarzyna Duchnowska,
  5. Pani Małgorzata Nikonowicz – Łubko,
  6. Pani Aleksandra Nierodzik,
  7. Pani Anita Duda,
  8. Pani Katarzyna Sawicka,
  9. Pani Katarzyna Madura – Gryko, 
  10. Pan Łukasz Komosa,
  11. Pan Konrad Demianiuk,
  12. Pan Krzysztof Kardel.

Temat projektu

Tematem przewodnim projektu jest edukacja włączająca uczniów z różnych środowisk społecznych. Szczególnie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, migrantów, uczniów z rodzin o niskim statusie ekonomicznym i mniejszości etnicznych. Do realizacji projektu, wykorzystamy przede wszystkim umiejętności XXI wieku, a także teatr i dramę, muzykę, języki obce i różnorodne technologie. Wszystko to, aby uczniowie ci czuli się akceptowani i stanowili integralną część życia szkoły i swoich grup społecznych.

Skąd pomysł na ten projekt

W naszej placówce jest wielu uczniów, którzy pochodzą z rożnych środowisk i grup społecznych, również dużą część stanowią obcokrajowcy, którym bardzo trudno jest pokonać wiele barier edukacyjnych, w tym językową. Głównym celem jest pomoc uczniom w  podejmowaniu i rozwiązania wyzwań oraz zadań stawianych im przez życie w nowoczesnym świecie oraz  zapewnienie równych praw w edukacji, uczniów z różnych środowisk, mniejszości etnicznych, migrantów i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zakładane osiągnięcia

  1. Zapewnienie równych praw w edukacji uczniów z różnych środowisk, mniejszości etnicznych, migrantów i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  2. Zwiększenie motywacji do nauki wśród uczniów z grup szczególnie wrażliwych.
  3. Dzielenie się dobrymi praktykami i innowacyjnymi metodami z udziałem umiejętności XXI wieku nauczycieli z różnych krajów Europy.
  4. Stymulowanie praktycznego wykorzystania nauki języków obcych poprzez lekcje CLIL angażujące umiejętności życiowe (FLIPS).
  5. Rozwijanie tolerancji wobec innych narodowości i kultur poprzez komunikację, współpracę, krytyczne myślenie i kreatywność. Promowanie świadomości kulturowej i kompetencji międzykulturowych poprzez dialog społeczny.