Październik 2020 obfituje w naszej szkole w nowe projekty unijne. Uczniowie i nauczyciele będą realizowali kolejny projekt Erasmus + przy wsparciu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) oraz Urzędu Miasta Białystok.
Do kogo skierowany jest projekt i kto w nim uczestniczy
W projekcie biorą udział wybrani uczniowie naszej szkoły w wieku 11-13 lat oraz specjalnie wytypowani nauczyciele oraz rodzice, którzy będą realizowali projekt stacjonarnie oraz poprzez wymianę międzynarodową.
Koordynatorem międzynarodowym projektu jest Bułgaria – Vasil Levski High School. Pozostali partnerzy to:
- Centrul Scolar De Educatie Incluziva Turnu Rosu – Rumunia.
- Selma Yigitalp Anadolu Lisesi – Turcja.
- First Gymnasium Of Melissia – Grecja.
- Spojena skola – Słowacja.
Koordynatorem szkolnym i pomysłodawcą jest Pani Jolanta Emiljańczyk.
Nauczyciele współpracujący to:
- Pani Izabela Skup,
- Pani Magdalena Długołęcka – Drabik,
- Pani Urszula Sierkowska,
- Pani Katarzyna Duchnowska,
- Pani Małgorzata Nikonowicz – Łubko,
- Pani Aleksandra Nierodzik,
- Pani Anita Duda,
- Pani Katarzyna Sawicka,
- Pani Katarzyna Madura – Gryko,
- Pan Łukasz Komosa,
- Pan Konrad Demianiuk,
- Pan Krzysztof Kardel.
Temat projektu
Tematem przewodnim projektu jest edukacja włączająca uczniów z różnych środowisk społecznych. Szczególnie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, migrantów, uczniów z rodzin o niskim statusie ekonomicznym i mniejszości etnicznych. Do realizacji projektu, wykorzystamy przede wszystkim umiejętności XXI wieku, a także teatr i dramę, muzykę, języki obce i różnorodne technologie. Wszystko to, aby uczniowie ci czuli się akceptowani i stanowili integralną część życia szkoły i swoich grup społecznych.
Skąd pomysł na ten projekt
W naszej placówce jest wielu uczniów, którzy pochodzą z rożnych środowisk i grup społecznych, również dużą część stanowią obcokrajowcy, którym bardzo trudno jest pokonać wiele barier edukacyjnych, w tym językową. Głównym celem jest pomoc uczniom w podejmowaniu i rozwiązania wyzwań oraz zadań stawianych im przez życie w nowoczesnym świecie oraz zapewnienie równych praw w edukacji, uczniów z różnych środowisk, mniejszości etnicznych, migrantów i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zakładane osiągnięcia
- Zapewnienie równych praw w edukacji uczniów z różnych środowisk, mniejszości etnicznych, migrantów i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Zwiększenie motywacji do nauki wśród uczniów z grup szczególnie wrażliwych.
- Dzielenie się dobrymi praktykami i innowacyjnymi metodami z udziałem umiejętności XXI wieku nauczycieli z różnych krajów Europy.
- Stymulowanie praktycznego wykorzystania nauki języków obcych poprzez lekcje CLIL angażujące umiejętności życiowe (FLIPS).
- Rozwijanie tolerancji wobec innych narodowości i kultur poprzez komunikację, współpracę, krytyczne myślenie i kreatywność. Promowanie świadomości kulturowej i kompetencji międzykulturowych poprzez dialog społeczny.