Zajęcia terapeutyczne w naszej szkole

Terapia pedagogiczna

Pomaga w:

  • stymulowaniu i usprawnianiu rozwoju funkcji psychomotorycznych dziecka,
  • wyrównywaniu braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów,
  • eliminowaniu niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych konsekwencji,
  • dostrzeganiu uzdolnień dziecka,
  • usuwaniu przeszkód adaptacyjnych ucznia w środowisku szkolnym.

Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno- społeczne

Pomaga w:

  • przyswojeniu zachowań społecznie akceptowanych,
  • nauce pełnienia określonych ról społecznych,
  • kształtowaniu umiejętności nawiązywania i budowania pozytywnych relacji,
  • rozwijaniu asertywności, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
  • pozyskaniu umiejętności korzystania ze wsparcia innych ludzi,
  • pogłębieniu wiedzy o drugim człowieku,
  • zaspokojeniu potrzeb społecznych,
  • poznaniu samego siebie, własnych mocnych i słabych stron,
  • budowaniu poczucia własnej wartości,
  • zdobyciu umiejętności autoprezentacji,
  • odreagowaniu napięć emocjonalnych,
  • nauce radzenia sobie z emocjami – rozpoznawania ich, nazywania, wyrażania,
  • rozwijaniu zainteresowań i identyfikowaniu możliwości ich realizacji.

Zajęcia

korekcyjno-kompensacyjne

Co to takiego?

  • ćwiczenie poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości,
  • ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia,
  • doskonalenie sprawności ruchowej,
  • polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej,
  • usprawnianie funkcji słuchowej,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli,
  • poprawę umiejętności czytania,
  • usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej,
  • doskonalenie umiejętności pisania,
  • poprawę umiejętności liczenia wraz wykonywaniem średniej trudności działań matematycznych,
  • ulepszanie umiejętności stosowania poprawnej ortografii.

Terapia logopedyczna

Pomaga w:

  • usprawnieniu motoryki narządów mowy,
  • korygowaniu wad wymowy,
  •  poprawieniu jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej,
  •  rozbudowaniu zasobu słownictwa czynnego i biernego,
  •  wypracowaniu alternatywnych zachowań komunikacyjnych.