„Pomóżmy dzieciom, aby każdy z nich stał się tym, kim stać się może” Janusz Korczak

 Dzisiejsza sytuacja jest dla nas wszystkich trudna, wymaga wielu poświęceń, wykazania się dojrzałością, odpowiedzialnością i zdecydowanie o tym, z czym uczeń pójdzie w świat.
Podstawowym założeniem nas, nauczycieli jest kształtowanie osobowości ucznia i wspieranie jego harmonijnego rozwoju oraz wszechstronny rozwój osobowy.  Uczeń naszej szkoły to taki, który będzie potrafił świadomie dokonać trafnych wyborów życiowych.
         Wszyscy nauczyciele przedmiotowi, terapeuci, nauczyciele wspomagający, wychowawcy, dbamy o to by nasz wychowanek potrafił wyeksponować swoje dobre mocne strony i miał świadomość swoich słabych stron. Wkrótce stanie przed wyborem szkoły średniej, będzie musiał zadecydować o swojej przyszłości, o tym, co jest dla niego ważne i co chciałby w życiu robić.
Każdy z naszych wychowanków przestrzega zasad dobrych obyczajów i kultury, ma poczucie przynależności grupowej, regionalnej, narodowej, jest tolerancyjny i wrażliwy na problemy innych. Dzisiaj jest w stanie udowodnić, że potrafi posługiwać się nowoczesnymi nośnikami informacji. Przejawia postawy i właściwe zachowania ekologiczne oraz prozdrowotne. Wyposażony w rzetelną wiedzę, pozwalającą mu na kontynuowaniu edukacji na wyższym poziomie, – nie ulega nałogom i uzależnieniom. Przestrzega zasad tolerancji, buduje pozytywne relacje interpersonalne, zna języki obce i identyfikuje się z kulturą europejską.
          Cała ta sytuacja, która zaistniała nagle, niespodziewanie, postawiła przed nami wszystkimi- nauczycielami i uczniami ogromne wyzwania, zmusiła nas do szybkiego wdrożenia się w realia dnia dzisiejszego. Również Was, rodziców i opiekunów zmusiła do natychmiastowego przereorganizowania dnia codziennego. Jest to niewątpliwie czas udowodnienia sobie i innym, że potrafię, umiem, chcę, znam, muszę itd. Niemniej jednak Drodzy Rodzice, apelujemy  o zwrócenie szczególnej uwagi na to, co dzieci robią w Internecie na dostępnych im urządzeniach: telefonach czy komputerach, (jakie strony przeglądają, jakich informacji poszukują) oraz  o monitorowania aktywności nastolatków  w mediach społecznościowych, z uwagi na aktualnie  pojawiające się nowe zagrożenia płynące z nieostrożnego korzystania  z Internetu.
Wielu rodziców martwi się czy ich pociecha jest bezpieczna podczas korzystania z sieci. To całkiem słuszne pytanie. Internet, oprócz tego, że jest powszechnym narzędziem wymiany informacji, ma jednocześnie swoje ciemne strony.
Internet potrafi zahipnotyzować, działać jak narkotyk i uzależnić. Coraz więcej ludzi cierpi na uzależnienie od Internetu – internetoholizm. Szczególnie narażone na ten nałóg są nasi uczniowie a Wasze dzieci. Internet staje się dla nich prawdziwym życiem. Prowadzi to do zaburzeń w umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami oraz zaległości w szkole. Pod przykrywka odrabiania prac domowych (a teraz jest ich wyjątkowo dużo i świadomie nie kontrolujemy naszych dzieci) mogą korzystać z innych, niedozwolonych stron, które wskakują jak reklamy i zachęcają do zapoznania się z nimi.

RODZICU !!!
Zablokuj dostęp do stron zawierających pornografię, przemoc, propagujących narkotyki i nawołujących do wstąpienia do sekt.
Ogranicz ilość czasu, jakie Twoje dziecko spędza w Internecie

(wyłącznie do uczestnictwa w lekcjach, odrabianiu prac domowych, kontaktu z nauczycielem).
Zadbaj o to, aby dziecko robiło przerwy na zjedzenie kanapki, wypicie szklanki napoju, przeszło się po pokoju i zmieniło chociaż na kilka minut pozycję.
Zainteresuj się,  co  twoje dziecko w danej chwili „robi na komputerze”.
Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
Upewnij się, że twoje dziecko nie zaniedbuje obowiązków szkolnych.

                                                             Zapraszam do przemyśleń Dorota Szewko