Logowanie do dziennika elektronicznego

W tym roku szkolnym nastąpiła zmiana dziennika elektronicznego na UONET+ firmy Vulcan. W związku z tym loginy i hasła z poprzednich lat nie mają zastosowania. W celu korzystania z dziennika rodzice muszą przeprowadzić we własnym zakresie procedurę utworzenia konta w systemie (szkoła nie rozdaje żadnych loginów i haseł). Rejestrację konta przeprowadzamy na adresy e-mail podane wychowawcom w czasie zebrań.

Jak po raz pierwszy zalogować się do systemu UONET+?

Aby użytkownik mógł zalogować się do systemu UONET+, muszą być wprowadzone do systemu jego dane, w szczególności: imię i nazwisko oraz adres e-mail.

Dane użytkowników wprowadza do systemu:

  • administrator systemu – w przypadku pracowników szkoły,
  • sekretarz szkoły lub wychowawca oddziału – w przypadku uczniów i ich rodziców.

Podczas pierwszego logowania do systemu każdy użytkownik musi przeprowadzić procedurę zakładania (lub aktywacji) konta, która wiąże się z utworzeniem hasła dostępu do systemu.

Zakładanie konta podczas pierwszego logowania do systemu

  1. Uruchom przeglądarkę stron internetowych, wprowadź adres strony startowej witryny systemu https://uonetplus.vulcan.net.pl/bialystok i naciśnij klawisz Enter lub na stronie szkoły w części Odnośniki wybieramy Dziennik elektroniczny.
  2. Na stronie startowej kliknij przycisk Zaloguj się – wyświetli się strona logowania do systemu.
  3. W oknie logowania kliknij odnośnik Załóż konto.
  • W oknie Tworzenie konta wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję Nie jestem robotem, a następnie kliknij przycisk Wyślij wiadomość.

Należy wprowadzić ten sam adres e-mail, który został podany wychowawcom w czasie zebrań.

Jeśli po kliknięciu opcji Nie jestem robotem rozwinie się okienko weryfikacji, wykonaj polecane czynno­ści (np. przepisz kod z obrazka) i kliknij przycisk Zweryfikuj.

  • Zapoznaj się z treścią komunikatu wyświetlonego na stronie Podsumowanie operacji.
  • Zaloguj się do swojej poczty elektronicznej, odbierz wiadomość, przeczytaj ją i kliknij odnośnik do strony, na której będziesz mógł wprowadzić swoje hasło.

Jeśli wiadomości nie ma w głównym folderze skrzynki odbiorczej, przejrzyj inne jej foldery. W niektórych pocztach np. ONET zauważyliśmy wydłużony okres oczekiwania na przyjście wiadomości ok. 10-15 minut,

  • W oknie Aktywacja konta w polach Nowe hasło oraz Powtórz nowe hasło wprowadź swoje hasło, stosując się do podpowiadanych wymagań (małe i WIELKIE litery, cyfry, przynajmniej 8 znaków). Zaznacz opcję Nie jestem robotem i kliknij przycisk Ustaw nowe hasło.

Jeśli po kliknięciu opcji Nie jestem robotem rozwinie się okienko weryfikacji, wykonaj polecane czynno­ści (np. przepisz kod z obrazka) i kliknij przycisk Zweryfikuj.

Wyświetli się strona Podsumowanie operacji z komunikatem o zmianie hasła.

  • Zamknij okno przeglądarki.

Logowanie do systemu UONET+

  1. Uruchom przeglądarkę stron internetowych i przejdź na stronę startową systemu UONET+ https://uonetplus.vulcan.net.pl/bialystok lub na stronie szkoły w części Odnośniki wybieramy Dziennik elektroniczny.
  2. Kliknij przycisk Zaloguj się
  3. W oknie logowania wprowadź swój adres e-mail i hasło, a następnie kliknij przycisk Zaloguj się.

Jeśli jesteś zarejestrowany w bazie systemu UONET+, to zostaniesz przekierowany na swoją stronę startową, która zawiera komplet informacji dedykowanych dla Ciebie. Ze strony startowej możesz uruchamiać moduły, do których masz dostęp (domyślnie na jasnoniebieskim tle po prawej stronie powinniśmy zobaczyć Uczeń).

Jeśli zapomnisz hasło, to na stronie logowania do systemu skorzystaj z odsyłacza Przywróć dostęp w celu utworzenia nowego hasła (konieczne jest wówczas przeprowadzenie podobnej procedury jak podczas zakładania konta).