Barwy biało-czerwone w przyrodzie

Innowacja będzie realizowana od września do listopada 2018 roku. Jej celem jest krzewienie wartości patriotycznych i poszerzanie wiedzy przyrodniczej uczniów. Zaplanowano pięć 7-godzinnych modułów dotyczących treści różnych przedmiotów przyrodniczych (przyrody, biologii, geografii, chemii, fizyki) prowadzonych przez różnych nauczycieli.

  1. Moduł – przyroda (p. Irena Kamińska) – „Płynie, wije się rzeka Biała” – uczniowie poznają bieg rzeki, stan czystości, jej źródła i ujście, a także charakterystyczne organizmy roślinne i zwierzęce żyjące w rzece.
  2. Moduł – przyroda (p. Edyta Wróbel) – „Jemy smacznie i zdrowo w kolorach biało-czerwonych ”- uczniowie poznają główne składniki pokarmowe, ich wartości odżywcze, przygotowują  proste w wykonaniu i wartościowe posiłki wykorzystując produkty w barwach białych i czerwonych.
  3. Moduł – biologia (p. Ewa Sakowicz) – „Łąka biało-czerwona”- uczniowie poznają gatunki roślin zielnych kwitnących w kolorach białych i czerwonych, które zasiedlają łąki lub są uprawiane w ogrodach.
  4. Moduł – geografia (p. Aneta Bułkowska) – „Żyjemy na skałach białych i czerwonych” – omówiona będzie charakterystyka walorów geograficznych Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej leżącej na wapieniach, poszukiwanie minerałów o czerwonej barwie.
  5. Fizyka i chemia (Ewa Waszkiewicz i Marta Orzechowska) – „Biało-czerwoni zasłużeni na polu odkryć przyrodniczych” – uczniowie poznają sylwetki wybitnych Polaków – odkrywców w różnych dziedzinach: biologii, geografii, chemii, fizyce.

Efekt wspólnej pracy przedstawiony zostanie społeczności szkolnej, m. in. w formie prac na gazetkach ściennych oraz na festiwalu potraw przygotowanych przez uczniów do degustacji.