Podsumowanie działań projektu „Zrównoważona ekologia w Europie przyszłości” w roku szkolnym 2016/2017

ERASMUS+ – PROJEKT: „ZRÓWNOWAŻONA EKOLOGIA W EUROPIE PRZYSZŁOŚCI”

Działania rok szkolny 2016/2017

 

  1. Informujemy o projekcie

26 X 2016r. w czasie obchodów Święta Szkoły uczniowie i nauczyciele pracujący w programie Erasmus + informowali rodziców i przedstawicieli środowiska lokalnego o rozpoczęciu prac nad nowym projektem pt. „Zrównoważona ekologia w Europie przyszłości”. Wręczone zostały ulotki propagujące projekt i zachęcające do udziału w jego realizacji.

  1. Tworzymy zakładkę o naszym projekcie na stronie internetowej szkoły
  2. Przygotowujemy plakaty powitalne – ze słowem „Witajcie”, w językach wszystkich naszych partnerów
  3. Wybraliśmy szkolną maskotkę projektowa – Żurba Zubiego
  4. Zaprojektowaliśmy projektową pieczątkę szkolną – z podobizną naszego Żubra
  5. Wypełniamy ankiety:
  • eco-school
  • Monkey-survey
  • na temat docierania do szkoły
  1. Kampania reklamującą zalety ekologicznego stylu życia. Uczniowie zrobili plakaty zachęcające do podróżowania pieszo i rowerem.
  2. Obchodziliśmy dni Partnera.
  • dzień estoński
  • dzień szwedzki
  • dzień brytyjski
  • dzień turecki

Uczniowie przygotowali  flagi  i plakaty prezentujące kraje naszych partnerów. Informacje, które się na nich pojawiły były dużą pomocą przy rozwiązywaniu quizów  na temat kultury, tradycji i dnia codziennego w omawianych krajach. W czasie apeli poświęconych naszym partnerom uczniowie mieli okazję poznać bliżej naszych partnerów i ich kraje. Nagrodą dla wszystkich uczestników apeli był poczęstunek tradycyjnych potraw naszych partnerów  przygotowanych przez uczniów, rodziców i nauczycieli

  1. Wykonaliśmy kalendarze z surowców wtórnych
  2. Wymieniliśmy się listami z następującymi partnerami:
  • Włochami
  • Czechami
  • Szwedami
  • Estończykami
  1. Mieliśmy możliwość porozmawiania z rówieśnikami ze szkół:
  • w Estonii
  • w Bułgarii
  • z Wielkiej Brytanii
  • na Węgrzech
  1. Nagraliśmy filmiki reklamujące zachowania ekologiczne
  2. Tłumaczyliśmy słówka do międzynarodowego słownika ekologicznego (Science dictionary)
  3. Wzięliśmy udział w akcjach pod nazwą „Walking bus” polegających na tym, że zamiast samochodem docieraliśmy do szkoły pieszo pod opieką naszych nauczycieli
  4. Napisaliśmy wiersze ekologiczne, które następnie przetłumaczymy na język angielski
  5. W kwietniu zbieraliśmy makulaturę, udało nam się nazbierać 300 kg J
  6. Zaczęliśmy zbierać plastikowe butelki, z których będziemy budowali szklarnię. Założymy w niej uprawę roślin.
  7. Uczniowie z klasy 0 w ramach zajęć związanych z recyklingiem zbudowały domek z butelek plastikowych
  8. Przygotowaliśmy plakaty pod nazwą „Zielone przykazania”. Plakaty będą drogowskazem jak powinniśmy dbać o naturę.
  9. W ramach akcji „Zagrożenia i postępowanie w nagłych sytuacjach” odbyły się:
  • apel poświęcony bezpieczeństwu pod hasłem „Każde dziecko o tym wie, pan policjant pomóc chce”
  • nauka bezpiecznych zachowań na jezdni z wykorzystaniem miasteczka ruchu drogowego
  • uczyliśmy się udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej
  • odbyły się zajęcia na temat niebezpieczeństw i jak sobie z nimi radzić
  • spotkanie na temat bezpiecznych zachowań w czasie wakacji, szczególnie w czasie pobytu nad wodą
  1. Wzięliśmy udział w obchodach Tygodnia z ekologią
  2. Aktywnie uczestniczyliśmy w szkolnym Festynie Eco. Festyn miał za zadanie propagować zdrowy i ekologiczny tryb życia. Uczniowie wzięli udział w różnych konkurencjach sportowych, obejrzeli filmy dotyczące ekologii i właściwego sposobu odżywiania się. Razem z rodzicami przygotowali zdrowe przekąski i ciasta, którymi częstowali swoich kolegów i nauczycieli. Został również zorganizowany pokaz mody, stroje w których wystąpili uczniowie wykonano w surowców wtórnych.

Przygotowała: Katarzyna Sawicka, koordynator projektu