Koncepcja pracy szkoły opracowana na lata 2014-2019

Podstawa prawna:

  1. Ustawa o systemie oświaty
  2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
  3. Karta Nauczyciela
  4. Rozporządzenie MEN z dnia 10 maja 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
  5. Konwencja o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
  6. Statut szkoły
  7. Program wychowawczy
  8. Program profilaktyki

I Misja szkoły

Dziecko chce być dobre,
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”
Janusz Korczak

Szkoła przygotowuje ucznia do ról, które ma odgrywać w życiu. Motywuje do podejmowania ambitnych wyzwań. Rozwija samodzielność, kompetencje społeczne, poczucie solidarności. Pomaga poznawać różne kultury, religie, systemy wartości. Uczy przeciwdziałać ksenofobii, nietolerancji, przemocy i stereotypizacji.

Przede wszystkim pomaga nabywać wiedzę i umiejętności. Wspomaga rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Zwraca uwagę na takie wartości, jak szacunek, przyjaźń, tolerancja, uczciwość, prawdomówność, patriotyzm. Dba o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów. Wdraża do aktywności – na rzecz szkoły, środowiska, rodziny. Uczy współdziałania w zespole i respektowania zasad.

II Model absolwenta

Realizując misję naszej szkoły dążymy do wykształcenia i wychowania ucznia, który:

  • podejmuje aktywne działania na rzecz własnego rozwoju,
  • jest dobrze przygotowany do następnego etapu kształcenia,
  • umie praktycznie zastosować wiedzę w codziennym życiu,
  • jest samokrytyczny i samodzielny, odpowiedzialny za własne czyny,
  • zna zasady kulturalnego zachowania i stosuje je na co dzień,
  • świadomie uczestniczy w życiu kulturalnym,
  • ma poczucie przynależności do rodzinnego miasta, ojczyzny, wspólnoty europejskiej,
  • jest wrażliwy na sytuację drugiego człowieka, zwierzęcia,
  • dba o zdrowie poprzez właściwe odżywianie i uprawianie sportu,
  • dba o środowisko naturalne,
  • dba o bezpieczeństwo swoje i innych,
  • jest sprawiedliwy i tolerancyjny, potrafi współdziałać w zespole.

III Nauczyciel naszej szkoły:

  • rozwiązuje różnorodne problemy w sposób twórczy,
  • troszczy się o harmonijny rozwój ucznia,
  • stwarza sytuacje, w których uczeń rozwija wszystkie sfery swojej osobowości,
  • posługuje się technologią informacyjną w trakcie zajęć edukacyjnych,
  • ocenia postępy uczniów w nauce rzetelnie I zgodnie z WSO,
  • życzliwie i z empatią podchodzi do uczniów,
  • kulturalnie i z szacunkiem odnosi się do uczniów i ich rodziców,
  • jest tolerancyjny, kreatywny, pracowity.

IV Mocne strony szkoły

  • Baza szkoły
    • wyremontowany, ocieplony i estetyczny budynek,
    • dwie pracownie komputerowe,
    • dwie multimedialne sale językowe,
    • pełnowymiarowa sala gimnastyczna, profesjonalne boiska do koszykówki oraz piłki nożnej (w budowie),
    • nowoczesny plac zabaw,
    • dwie świetlice posiadające bogaty zestaw pomocy dydaktycznych i czynne do późnych godzin popołudniowych
    • dobrze wyposażona biblioteka
    • klasopracownie zaopatrzone w nowoczesne pomoce dydaktyczne m.in. rzutniki, tablice interaktywne,
    • kuchnia i stołówka przygotowująca smaczne i urozmaicone posiłki,
    • gabinety pielęgniarki, pedagoga i psychologa oraz socjoterapeuty i logopedy
  • Kadra pedagogiczna
    • wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna
    • prowadzenie zajęć specjalistycznych przez pedagoga, psychologa oraz terapeutów
    • prowadzenie zajęć sportowych przez wysokiej klasy trenerów
  • Oferta edukacyjna
    • możliwość rozwoju zainteresowań i uzdolnień poprzez udział w wybranych zajęciach pozalekcyjnych
    • zindywidualizowany proces kształcenia,
    • zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia – intelektualnego, fizycznego, społecznego i emocjonalnego
    • wysokie wyniki sprawdzianów zewnętrznych,
    • znacząca liczba laureatów i finalistów konkursów przedmiotowych,
    • czołowe miejsca w miejskim współzawodnictwie sportowym,
    • organizowanie ogólnopolskich i międzynarodowych turniejów koszykówki dziewcząt i chłopców dla uczniów klas 4 – 6 oraz Turnieju Gier i Zabaw „Olimpijka” dla uczniów klas 1-3
    • prowadzenie wielu kół zainteresowań składania papieru, organizowanie regionalnego konkursu MISTRZ ORIGAMI (szkoła – siedzibą Białostockiego Centrum ORIGAMI),
    • nauczanie oprócz języka angielskiego również języka rosyjskiego w klasach starszych,
    • funkcjonowanie oddziałów integracyjnych oraz klasy terapeutycznej
    • funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych w tym oddziału dla dzieci uchodźców,
    • stworzenie atmosfery bezpieczeństwa i życzliwości dla uczniów, rodziców i nauczycieli.