Podstawa prawna:
- Ustawa o systemie oświaty
- Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
- Karta Nauczyciela
- Rozporządzenie MEN z dnia 10 maja 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
- Konwencja o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
- Statut szkoły
- Program wychowawczy
- Program profilaktyki
I Misja szkoły
Dziecko chce być dobre,
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”
Janusz Korczak
Szkoła przygotowuje ucznia do ról, które ma odgrywać w życiu. Motywuje do podejmowania ambitnych wyzwań. Rozwija samodzielność, kompetencje społeczne, poczucie solidarności. Pomaga poznawać różne kultury, religie, systemy wartości. Uczy przeciwdziałać ksenofobii, nietolerancji, przemocy i stereotypizacji.
Przede wszystkim pomaga nabywać wiedzę i umiejętności. Wspomaga rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Zwraca uwagę na takie wartości, jak szacunek, przyjaźń, tolerancja, uczciwość, prawdomówność, patriotyzm. Dba o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów. Wdraża do aktywności – na rzecz szkoły, środowiska, rodziny. Uczy współdziałania w zespole i respektowania zasad.
II Model absolwenta
Realizując misję naszej szkoły dążymy do wykształcenia i wychowania ucznia, który:
- podejmuje aktywne działania na rzecz własnego rozwoju,
- jest dobrze przygotowany do następnego etapu kształcenia,
- umie praktycznie zastosować wiedzę w codziennym życiu,
- jest samokrytyczny i samodzielny, odpowiedzialny za własne czyny,
- zna zasady kulturalnego zachowania i stosuje je na co dzień,
- świadomie uczestniczy w życiu kulturalnym,
- ma poczucie przynależności do rodzinnego miasta, ojczyzny, wspólnoty europejskiej,
- jest wrażliwy na sytuację drugiego człowieka, zwierzęcia,
- dba o zdrowie poprzez właściwe odżywianie i uprawianie sportu,
- dba o środowisko naturalne,
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych,
- jest sprawiedliwy i tolerancyjny, potrafi współdziałać w zespole.
III Nauczyciel naszej szkoły:
- rozwiązuje różnorodne problemy w sposób twórczy,
- troszczy się o harmonijny rozwój ucznia,
- stwarza sytuacje, w których uczeń rozwija wszystkie sfery swojej osobowości,
- posługuje się technologią informacyjną w trakcie zajęć edukacyjnych,
- ocenia postępy uczniów w nauce rzetelnie I zgodnie z WSO,
- życzliwie i z empatią podchodzi do uczniów,
- kulturalnie i z szacunkiem odnosi się do uczniów i ich rodziców,
- jest tolerancyjny, kreatywny, pracowity.
IV Mocne strony szkoły
- Baza szkoły
- wyremontowany, ocieplony i estetyczny budynek,
- dwie pracownie komputerowe,
- dwie multimedialne sale językowe,
- pełnowymiarowa sala gimnastyczna, profesjonalne boiska do koszykówki oraz piłki nożnej (w budowie),
- nowoczesny plac zabaw,
- dwie świetlice posiadające bogaty zestaw pomocy dydaktycznych i czynne do późnych godzin popołudniowych
- dobrze wyposażona biblioteka
- klasopracownie zaopatrzone w nowoczesne pomoce dydaktyczne m.in. rzutniki, tablice interaktywne,
- kuchnia i stołówka przygotowująca smaczne i urozmaicone posiłki,
- gabinety pielęgniarki, pedagoga i psychologa oraz socjoterapeuty i logopedy
- Kadra pedagogiczna
- wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- prowadzenie zajęć specjalistycznych przez pedagoga, psychologa oraz terapeutów
- prowadzenie zajęć sportowych przez wysokiej klasy trenerów
- Oferta edukacyjna
- możliwość rozwoju zainteresowań i uzdolnień poprzez udział w wybranych zajęciach pozalekcyjnych
- zindywidualizowany proces kształcenia,
- zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia – intelektualnego, fizycznego, społecznego i emocjonalnego
- wysokie wyniki sprawdzianów zewnętrznych,
- znacząca liczba laureatów i finalistów konkursów przedmiotowych,
- czołowe miejsca w miejskim współzawodnictwie sportowym,
- organizowanie ogólnopolskich i międzynarodowych turniejów koszykówki dziewcząt i chłopców dla uczniów klas 4 – 6 oraz Turnieju Gier i Zabaw „Olimpijka” dla uczniów klas 1-3
- prowadzenie wielu kół zainteresowań składania papieru, organizowanie regionalnego konkursu MISTRZ ORIGAMI (szkoła – siedzibą Białostockiego Centrum ORIGAMI),
- nauczanie oprócz języka angielskiego również języka rosyjskiego w klasach starszych,
- funkcjonowanie oddziałów integracyjnych oraz klasy terapeutycznej
- funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych w tym oddziału dla dzieci uchodźców,
- stworzenie atmosfery bezpieczeństwa i życzliwości dla uczniów, rodziców i nauczycieli.