Logorytmika- ruch, słuch, słowo – zabawy na dywanie

Logorytmika- ruch, słuch, słowo. Zabawy na dywanie. Innowacja opracowana i wdrażana przez panią Ewę Wojciuk, skierowana do uczniów klas I – III. Nadrzędnym celem innowacji jest zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy dziecka oraz stymulowanie jej rozwoju w atrakcyjnych dla dziecka formach słowno-ruchowo-muzycznych zabaw.

Dzięki połączeniu rytmiki i terapii logopedycznej logorytmika wykorzystuje możliwość oddziaływania na sferę słuchową, słuchoworuchową i ruchową. Na bazie ćwiczeń muzyczno-ruchowych stosuje się ćwiczenia słowno-ruchowe, których wiodącym składnikiem jest rytm. To specyficzne połączenie daje w efekcie możliwość terapeutycznego wpływania na wiele obszarów rozwojowych dziecka.

Przewidywane efekty to: pobudzenie rozwoju mowy, usprawnienie motoryki dużej i małej, rozwinięcie sprawności ruchowej, rozwinięcie percepcji słuchowej, rozbudzenie i rozwinięcie wrażliwości estetycznej poprzez ekspresję słowną i muzyczno-ruchową, umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności, z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.