Przedmiotowy System Oceniania – JĘZYK ROSYJSKI kl. 4-6

 

 

 

 

 

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

 

JĘZYK ROSYJSKI

(klasy IV, V, VI)

 

Spis treści:

  1. Obszary podlegające ocenianiu
  2. Skala ocen
  3. Warunki oceny semestralnej, rocznej
  4. Formy sprawdzania wiadomości uczniów
  5. Treści nauczania
  6. Kryteria oceniania
  1. Wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe.
  1. Zasady poprawiania ocen

 

 

 

  1. Obszary podlegające ocenianiu:

Nauczyciel ocenia wiedzę i umiejętność jej stosowania, aktywność i zaangażowanie ucznia oraz podejście do przedmiotu.

 

 

  1. Skala ocen – zgodnie z ogólnoszkolnym systemem oceniania

 

 

  1. Warunki oceny semestralnej, rocznej

Na ocenę ma wpływ przede wszystkim przyrost wiedzy i umiejętności ucznia; ocena semestralna wynika z ocen cząstkowych, ale nie jest ich średnią.

 

 

  1. Formy sprawdzania wiadomości uczniów:

 

  1. a) Sprawdziany (prace klasowe, testy gramatyczno-leksykalne, testy sprawności rozumienia tekstu czytanego i słuchanego)
  • sprawdziany zapowiadane są tydzień wcześniej
  • uczeń nie może pisać pracy w innym terminie (oprócz usprawiedliwionej nieobecności)
  • sprawdzian trwa 45 min o obejmuje materiał zrealizowany na lekcjach
  • zadania oceniane są w punktach, które przeliczane są na ocenę zgodnie z proporcją:

 

  • 100-96% – ocena celująca (6)
  • 95-90% – ocena bardzo dobra (5)
  • 89-75% – ocena dobra (4)
  • 74-50% – ocena dostateczna (3)
  • 49-30% – ocena dopuszczająca (2)
  • 29-0% – ocena niedostateczna (1)

 

– obniżone kryteria wymagań

 

  • 100-90% – ocena celująca (6)
  • 89-71% – ocena bardzo dobra (5)
  • 70-55% – ocena dobra (4)
  • 54-40% – ocena dostateczna (3)
  • 39-20% – ocena dopuszczająca (2)
  • 19-0% – ocena niedostateczna (1)

 

 

  1. b) Kartkówki
  • kartkówki obejmujące materiał z 3 ostatnich tematów nie muszą być zapowiedziane
  • zadania oceniane są w punktach, które przeliczane są na ocenę zgodnie z proporcją:

 

  • 100% – ocena celująca (6)
  • 99-90% – ocena bardzo dobra (5)
  • 89-75% – ocena dobra (4)
  • 74-50% – ocena dostateczna (3)
  • 49-30% – ocena dopuszczająca (2)
  • 29-0% – ocena niedostateczna (1)

 

– obniżone kryteria wymagań

 

  • 100-90% – ocena celująca (6)
  • 89-71% – ocena bardzo dobra (5)
  • 70-55% – ocena dobra (4)
  • 54-40% – ocena dostateczna (3)
  • 39-20% – ocena dopuszczająca (2)
  • 19-0% – ocena niedostateczna (1)

 

 

  1. c) Pisemne prace domowe
  • prace wymagające krótszego czasu na przygotowanie mogą być zadawane z lekcji na lekcję
  • na wykonanie trudniejszych zadań uczeń otrzyma tydzień
  • prace domowe sprawdzane są na bieżąco i mogą być oceniane
  • za każdy brak pracy domowej uczeń otrzyma wpis do zeszytu „Brak pracy domowej”, który rodzic/prawny opiekun będzie zobowiązany podpisać
  • za odrobienie pracy domowej uczeń może otrzymać plusa lub ocenę (3 plusy z pracy domowej to ocena bardzo dobra)

 

  1. d) Odpowiedzi ustne
  • podczas odpowiedzi ocenie podlega: poprawność merytoryczna i językowa, samodzielność odpowiedzi, umiejętność wyrażania myśli

 

 

  1. e) Aktywność na lekcji
  • praca na lekcji oceniana jest plusami – trzy plusy to ocena bardzo dobra
  • wyczerpujące, rzeczowe, twórcze wypowiedzi ucznia w czasie lekcji mogą być ocenione od 4 do 6

 

 

  1. f) Recytacje i prezentacje scenek
  • zapowiadane są przynajmniej tydzień wcześniej
  • podlegają ocenie z uwzględnieniem wkładu pracy i możliwości uczniów

 

Ocenę  z odpowiedzi ustnej i krótkiej formy pisemnej (kartkówka) nauczyciel uzasadnia ustnie, omawiając przy klasie i wskazując, co uczeń opanował, a co mu nie wychodzi i jak nad tym popracować.

Do pracy klasowej na podsumowanie działu nauczyciel dołącza krótką recenzję  wskazującą mocne i słabe strony ucznia i jak pokonać trudności.

Prace pisemne uczeń otrzymuje do pokazania rodzicom w celu zapoznania się jej treścią potwierdzając to podpisem.

 

5.Treści nauczania

 

klasa IV (1 h tygodniowo)

Tematy i sytuacje

W zakresie następujących tematów uczeń potrafi:

  • Autoprezentacja (podać następujące dane: imię, nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania, adres, szkoła, klasa)
  • Rodzina (wymienić członków rodziny, zainteresowania)
  • Zawieranie znajomości (przywitać się i pożegnać, zastosować zwroty grzecznościowe, przedstawić inne osoby)
  • Szkoła (wymienić przybory szkolne, opisać czynności szkolne)
  • Określanie czasu (wymienić nazwy dni tygodnia, określić czas zegarowy – pełne godziny,  pory dnia)
  • Rosja (wymienić informacje kulturoznawcze, symbole Rosji, rosyjskie bajki, znanych Rosjan)

 

W zakresie gramatyki uczeń potrafi:


Materiał morfosyntaktyczny

Uczeń potrafi rozróżnić ze słuchu podstawowe części mowy: rzeczownik, przymiotnik, czasownik.

 

Materiał fonetyczny
•    intonacja (zdanie oznajmujące, pytające, wykrzyknikowe)
•    akcentuacja (akcenty we wszystkich częściach mowy, akcent zdaniowy)
•    artykulacja (samogłoski a, o, ы, у, и w sylabie akcentowanej i nieakcentowanej, samogłoski я, ё, е, ю na początku wyrazu, po samogłosce i po spółgłosce, spółgłoski twarde ш, ж, spółgłoski miękkie щ ч

Materiał ortograficzny
•    oznaczanie głosek za pomocą liter alfabetu rosyjskiego

 

klasa V

Tematy i sytuacje

W zakresie następujących tematów uczeń potrafi:

  • Plan dnia (opisać codzienne czynności w domu i szkole, nazwać oceny szkolne, wymienić dodatkowe przedmioty szkolne, pory dnia)
  • Dom (określić miejsce zamieszkania, opisać wygląd domu, układ pomieszczeń, wyposażenie pokoju i innych pomieszczeń, określać kolory)
  • Wycieczka (wymienić słownictwo związane z podróżą, wymienić zabytki stolicy Polski )
  • Zainteresowania (opisać hobby, formy spędzania wolnego czasu, idoli młodzieży)
  • Zdrowie (opisać swoje samopoczucie, wymienić popularne choroby i ich objawy, nazwy części ciała, zareagować w sytuacjach  wizyta u lekarza, pielęgnacja chorego)
  • Tradycje w Polsce i Rosji (wymienić popularne święta, nazwy miesięcy,  wymienić uroczystości w gronie rodzinnym, określać  daty)
  • Zakupy (wymienić rodzaje sklepów, nazwy towarów – artykuły spożywcze i przemysłowe, nazwy odzieży, określić ceny, jednostki wagi)
  • Wakacje i ferie (opisać rodzaje wypoczynku, plany na wakacje, przygotowanie do wyjazdu, wyjazd za granicę, hotel, nazwać kierunki świata)

 

W zakresie gramatyki uczeń potrafi:

Materiał morfosyntaktyczny

  • liczebniki (mianownik liczebników głównych od 11-20, liczebniki główne dziesiątki i setki, związki liczebników z rzeczownikiem)
  • czasownik (czas przeszły i przyszły złożony, czas teraźniejszy, nieregularna odmiana)
  • rzeczownik ( formy gramatyczne rzeczowników rodzaju żeńskiego, odmiana rzeczowników rodzaju żeńskiego z końcówką –ия, odmiana rzeczowników rodzaju męskiego, odmiana rzeczowników rodzaju nijakiego)
  • przymiotnik (odmiana przymiotników twardotematowych w liczbie pojedynczej i mnogiej, odmiana miękkotematowych w liczbie pojedynczej i mnogiej)
  • zaimki (zaimki wskazujące,  odmiana zaimków osobowych)
  • przyimki (przyimki wyrażające stosunki przestrzenne, czasowe, przyimki z rzeczownikiem w celowniku)
  • przysłówki (stopnia, czasu)

Materiał fonetyczny

  • akcentuacja (akcenty we wszystkich częściach mowy, akcent zdaniowy)
  • akcentuacja liczebników głównych z akcentem nieruchomym na temacie lub  końcówce, akcent ruchomy w zależności od przypadka
  • akcentuacja połączeń rzeczowników z przyimkiem
  • akcentuacja zaimków z akcentem nieruchomym na pierwszej sylabie oraz akcent ruchomy
  • akcentuacja formy osobowe czasu przeszłego z przeczeniem lub bez
  • akcentuacja formy osobowe czasu przeszłego  z jednosylabowym bezokolicznikiem
  • akcentuacja zakończeń czasowników zwrotnych
  • ruchomych akcent rzeczowników

Materiał ortograficzny

  • pisownia znaku miękkiego w formach 2 osoby liczby pojedynczej czasowników w czasie teraźniejszym i przyszłym prostym
  • pisownia znaku miękkiego w liczebnikach głównych 1- 1000
  • pisownia zakończeń czasowników zwrotnych

klasa VI

Tematy i sytuacje

W zakresie następujących tematów uczeń potrafi:

  • Transport, komunikacja (nazwać środki komunikacji miejskiej, opisać plan miasta, udzielać i uzyskać informacje o położeniu charakterystycznych obiektów w mieście, zastosować zwroty grzecznościowe – na ulicy, w środkach komunikacji miejskiej, napisać pocztówki z podróży, oficjalnie określać czas zegarowy)
  • Pory roku i klimat (nazwać kierunki świata, opisać klimat Rosji  jej strefy klimatyczne, zjawiska atmosferyczne, wymienić nazwy istot młodych)
  • Człowiek (zaprezentować kolegę lub koleżankę, opisać wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, styl ubierania się)
  • Sport ( nazwać dyscypliny sportowe – podział na zimowe i letnie, określić rolę sportu w życiu ucznia, udział w zawodach sportowych, wymienić popularnych sportowców, sposobem nieoficjalnym oznaczać czas zegarowy)
  • Poczta, środki masowego przekazu (stosować konstrukcje i zwroty używane w korespondencji i rozmowie telefonicznej, prowadzić korespondencję kartka, list, SMS, e-mail)
  • Gastronomia (stosować zwroty używane w restauracji i kawiarni, nazwać rodzaje lokali gastronomicznych, opisać jadłospis, tradycyjne dania kuchni polskiej i rosyjskiej, przepisy kulinarne, posiłki w domu)
  • Kino, teatr, opera (opisać afisze filmowe, wymienić słownictwo związane z baletem rosyjskim, filmem i sztuką teatralną)

 

W zakresie gramatyki uczeń potrafi:

Materiał morfosyntaktyczny

  • przysłówki (celu, miejsca, kierunku, stopień wyższy przysłówków
  • przyimki ( dla wyrażenia stosunków celowych, konstrukcje przyimkowe w celu określenia czasu trwania czynności lub stanu, stopień wyższy przymiotników)
  • rzeczowniki ( rz. rodzaju męskiego zakończone na miękką spółgłoskę, rz. typu ночь, odmiana rzeczowników rodzaju nijakiego, rzeczowniki nieodmienne)
  • przymiotniki ( twardotematowe o temacie zakończonych na к х г, formy krótkie  przymiotników)
  • zaimki (dzierżawcze w liczbie pojedynczej i mnogiej, zaimek zwrotny себя)
  • liczebniki (dopełniacz liczebników głównych i porządkowych)
  • spójniki
  • czasownik ( tryb rozkazujący)
  • nazwiska rosyjskie

Materiał fonetyczny

  • akcentuacja form osobowych czasu przeszłego z bezokolicznikiem zakończonym na –ти –чь
  • połączenia spółgłoskowe св, тв, кв, хв, цв
  • połączenia litrowe  вств, здн, лнц, стн

Materiał ortograficzny

  • pisownia znaku miękkiego w formach trybu rozkazującego
  • pisownia przysłówków
  • pisownia znaku miękkiego w odmianie zaimków dzierżawczych

 

6.Kryteria ocen:

 

Nauczyciel sprawdza i ocenia wiadomości i umiejętności w zakresie treści nauczania wprowadzanych na zajęciach ze szczególnym uwzględnieniem postępów ucznia.

W zakresie oceniania obowiązuje stosowanie zasady kumulowania wymagań, tzn. ocenę wyższą może uzyskać uczeń, który spełnia wszystkie wymagania związane
z ocenami niższymi.

Ocenianie ma charakter ciągły, a stopnie wystawiane są systematycznie
i zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.

W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania wymagania edukacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia na podstawie orzeczenia.

 

ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń, którego umiejętności i wiadomości w pełni spełniają zakres wymagań na ocenę bardzo dobrą i wykorzystuj je w nietypowych sytuacjach problemowych, a także bierze udział w konkursach z języka rosyjskiego, przedsięwzięciach związanych z językiem rosyjskim na terenie szkoły, jak  i poza jej murami;

 

ocenę bardzo dobrą (5) otrzymuje uczeń, którego umiejętności i wiadomości spełniają zakres wymagań ponadpodstawowych:

w zakresie gramatyki i słownictwa

-potrafi poprawnie operować strukturami wymaganymi programem nauczania

– potrafi budować spójne zdania

– stosuje szeroki zakres słownictwa odpowiedni do zadania

– używa poprawnie niektórych elementów słownictwa o charakterze bardziej złożonym

w zakresie słuchania

– rozróżnia dźwięki i wyrazy o podobnym brzmieniu

– rozróżnia poszczególne wyrazy w zdaniu

– umie wskazać akcent wyrazowy

– odróżnia zdania oznajmujące, pytające (także lub bez słowa pytającego), wykrzyknikowe

– rozumie zdania składające się z poznanych wyrazów

– określa główną myśl wysłuchanego tekstu

– rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka w prostych sytuacjach przewidzianych w programie

– umie wyodrębnić w tekście istotne informacje

– potrafi wydobyć potrzebne informacje i przekształcić je w formę pisemną

– potrafi rozpoznać uczucia i reakcje wypowiadającego się

– potrafi z łatwością rozróżnić dźwięki

– potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela i zareagować na nie

w zakresie czytania

– rozumie zdania składające się z poznanych wyrazów

– przeczyta tekst drukowany (po jego uprzednim opracowaniu) z zaznaczonymi akcentami

– przeczytać tekst pisany z zaznaczonymi akcentami

– przestrzega zasad poprawnej intonacji, wymowy, akcentuacji

– potrafi wydobyć potrzebne informacje i przekształcić je w formę pisemną

– potrafi rozpoznać uczucia i reakcje wypowiadającego się

– domyśla się znaczenia wyrazu z kontekstu lub nas podstawie podobieństwa do języka ojczystego

– nadaje tytuł tekstowi lub jego fragmentom

– porządkuje chronologicznie fragmenty tekstu

– posługuje się słownikiem dwujęzycznym

w zakresie mówienia

– potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość

– potrafi mówić spójnie bez zawahań

– zadaje proste pytania  i umie na nie odpowiedzieć

– stosuje w wypowiedziach zwroty grzecznościowe

– posługuje się poprawnym językiem, popełniając niewiele błędów

– dysponuje dużym zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei

– umie w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie

– można go zrozumieć bez trudności

w zakresie pisania

– pisze wszystkie litery zgodnie z zasadami kaligrafii

– poprawnie łączy litery

– dokonuje transpozycji tekstu drukowanego na pisany

– umie poprawnie zapisać ze słuchu większość znanych wyrazów

– potrafi napisać zadanie zawierające pełne zdania, proste struktury i słownictwo

– potrafi w spójny sposób zorganizować tekst

– odpowiada pisemnie na pytania do tekstu

– wstawia własne informacje do tekstu

– w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty

– pisze teksty o odpowiedniej długości

– stosuje prawidłową pisownię i interpunkcję

 

ocenę dobrą (4) otrzymuje uczeń, którego umiejętności i wiadomości przekraczają zakres wymagań podstawowych i pozwalają na samodzielne ich wykorzystywanie oraz rozwiązywanie typowych zadań teoretycznych i praktycznych;

w zakresie gramatyki i słownictwa

– potrafi poprawnie operować większością struktur wymaganych programem nauczania

– potrafi budować zdania w większości wypadków spójne

– na ogół używa szerokiego zakresu słownictwa odpowiedniego do zadania

– używa poprawnie niedużej ilości elementów słownictwa o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym

w zakresie słuchania i czytania

– koryguje błędy w zakresie wymowy i akcentuacji na podstawie wzorca nauczyciela

– domyśla się znaczenia wyrazu z kontekstu lub nas podstawie podobieństwa do języka ojczystego

– rozumie ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych, dialogów, nieskomplikowanych relacji wypowiadanych w tempie dostosowanym do celów dydaktycznych

– potrafi zrozumieć większość kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach

– potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną

– potrafi zwykle rozpoznać uczucia i reakcje wypowiadającego się

– potrafi rozróżnić dźwięki

– potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela i zareagować na nie

w zakresie mówienia

– opanował poprawną wymowę

– udziela wypowiedzi twierdzącej i przeczącej

– przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość

– potrafi mówić spójnie z lekkim wahaniem

– posługuje się w miarę poprawnym językiem, popełniając niekiedy zauważalne błędy

– dysponuje zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei

– umie zazwyczaj w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie

– można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności

w zakresie pisania

– potrafi na ogół napisać zadanie zawierające pełne zdania, struktury wymagane programem nauczania i słownictwo

– zazwyczaj umie poprawnie zapisać ze słuchu większość znanych wyrazów

– pisze teksty na ogół dobrze zorganizowane i spójne

– w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty, choć niektórym poświęca niewiele miejsca

– pisze teksty nieco dłuższe lub krótsze od wymaganej długości

– używa przeważnie prawidłowej pisowni i interpunkcji

 

ocenę dostateczną (3) otrzymuje uczeń, którego umiejętności i wiadomości spełniają zakres wymagań podstawowych;

w zakresie gramatyki i słownictwa

– potrafi poprawnie operować niektórymi strukturami wymaganymi programem

– potrafi budować zdania niekiedy spójne

– czasami używa zakresu słownictwa odpowiedniego do zadania

– używa poprawnie ograniczonego zakresu słownictwa o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym

w zakresie słuchania i czytania

– rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela i właściwie na nie reaguje

– rozumie ogólny sens pytań i nieskomplikowanych informacji

– potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens prostych tekstów i rozmów

– potrafi zrozumieć część kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach

– potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną

– potrafi rzadko rozpoznać uczucia i reakcje wypowiadającego się

– potrafi rozróżnić większość dźwięków

– potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela

w zakresie mówienia

– czasami potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość

– potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem

– posługuje się częściowo poprawnym językiem, ale popełnia sporo zauważalnych błędów

– dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei

– umie czasami w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie

– można go zazwyczaj zrozumieć

w zakresie pisania

– próbuje napisać zadanie zawierające pełne zdania , struktury wymagane programem i słownictwo

– potrafi zorganizować tekst, który mógłby być bardziej spójny

– w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów

– zdarza, mu się pisać teksty znacznie dłuższe lub krótsze od wymaganej długości

– używa czasem nieprawidłowej pisowni i interpunkcji

 

ocenę dopuszczającą (2) otrzymuje uczeń, którego wiadomości obejmują przynajmniej treści najłatwiejsze, praktyczne-życiowe, czyli nie spełnia całkowicie wymagań podstawowych jednak rokuje nadzieję na ich uzupełnienie;

w zakresie gramatyki i słownictwa

– potrafi poprawnie operować niedużą ilością struktur wymaganych programem

– potrafi budować zdania, ale przeważnie niespójne

– dysponuje niewielkim zakresem słownictwa odpowiedniego do zadania

– czasami niepoprawnie używa codziennego słownictwa

w zakresie słuchania i czytania

– potrafi od czasu do czasu zrozumieć ogólny sens prostych tekstów i rozmów

– potrafi zrozumieć kilka kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach

– potrafi wydobyć niedużą ilość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną

– potrafi rzadko rozpoznać uczucia i reakcje wypowiadającego się

– potrafi rozróżnić niektóre dźwięki

– potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela, ale może potrzebować pomocy lub podpowiedzi

w zakresie mówienia

– czasem potrafi przekazać wiadomość, ale z trudnościami

– potrafi czasami mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem

– posługuje się czasami poprawnym językiem, ale popełnia wiele zauważalnych błędów

– dysponuje bardzo ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei

– rzadko próbuje zabierać głos w rozmowie

– można go zazwyczaj zrozumieć, ale z pewną trudnością

w zakresie pisania

– ma trudności z napisaniem zadania zawierającego pełne zdania, struktury wymagane programem i słownictwo

– tekst bywa spójny, ale brak mu organizacji

– w zadaniu pisemnym zawiera niektóre istotne punkty

– zdarza mu się pisać teksty znacznie dłuższe lub krótsze od wymaganej długości

– używa w większości nieprawidłowej pisowni i interpunkcji

 

ocenę niedostateczną (1) otrzymuje uczeń, który pomimo działań wspomagających i zapobiegawczych za strony nauczyciela nie spełnia kryteriów oceny dopuszczającej;

 

  1. Wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe.


W stosunku do ucznia z  stwierdzonymi trudnościami w uczeniu się stosuje się dostosowanie wymagań edukacyjnych, oraz form i metod pracy w zależności od indywidualnych potrzeb, oraz zaleceń poradni zawartych w orzeczeniu lub opinii, jak też od lekarza.

Uczniowie ci mają prawo do: wydłużonego czasu pracy, indywidualnej pomocy nauczyciela na zajęciach i w trakcie pisania pracy, innych kryteriów oceny przy sprawdzaniu zadań testowych oraz obniżonego progu punktacji w pracach pisemnych:

  • 100-91% – ocena celująca (6)
  • 90-71% – ocena bardzo dobra (5)
  • 70-55% – ocena dobra (4)
  • 54-40% – ocena dostateczna (3)
  • 39-20% – ocena dopuszczająca (2)
  • 19-0% – ocena niedostateczna (1)

 

 

 

  1. Zasady poprawiania wyników

 

Uczeń ma możliwość poprawy każdej oceny ze:

-sprawdzianu (testu) na podsumowanie działu

-kartkówki obejmującej minimum 3 ostatnie tematy

Poprawa odbywa się jeden raz w przeciągu 2 tygodni, w terminie ustalonym przez nauczyciela. Obie oceny są równorzędnie ważne. Nie poprawiamy ocen z innych form aktywność.