Plan pracy zespołu terapeutów i zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

PLAN PRACY ZESPOŁU TERAPEUTÓW I ZESPOŁU DS. POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ Szkoły Podstawowej Nr47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku w roku szkolnym 2017/2018

 

Koordynator Zespołu- Jolanta Skorulska oraz, Magdalena Długołęcka – Drabik, Joanna Jaroma, Lucyna Ogrodnik, Ewa Stankiewicz, Helena Wasiluk, Magdalena Zimińska

ZADANIA DZIAŁANIA OSOBA ODPOWIEDZIALNA TERMIN REALIZACJI UWAGI
 

Prace Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej

– rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych

– rozpoznawanie potencjalnych możliwości uczniów

-wspieranie uczniów zdolnych, rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień uczniów

– rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych

– określenie sposobów zaspakajania potrzeb uczniów

– opracowanie, realizacja i monitorowanie IPED dla uczniów z niepełnosprawnością

– działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych

– dokonywanie okresowej oceny efektywności udzielanego wsparcia ( zajęć specjalistycznych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych)

– wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych

– udział w klasowych Zespołach ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej

Członkowie Zespołu

Wychowawcy klas

Cały rok
Prace Zespołu Terapeutów Ustalenie tematyki i harmonogramu działań w roku szkolnym 2017/ 2018 J. Skorulska wrzesień
Zapoznanie z Rozporządzeniem w sprawie organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej z 9 sierpnia 2017 roku J. Skorulska Początek września
Analiza dokumentacji, opinii/ orzeczeń, zaleceń PPP, opracowanie planów pracy Członkowie zespołu początek września
Indywidualna opieka psychologiczno- pedagogiczna nad uczniami Członkowie zespołu cały rok
Koordynowanie działań pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole J. Skorulska

J. Jaroma

cały rok
Udział w posiedzeniach Zespołów ds. Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej Członkowie zespołu cały rok
Wycieczki terapeutyczno- edukacyjne dla uczniów ze spektrum autyzmu J. Jaroma H.Wasiluk 2 razy w roku
Impreza integracyjna z udziałem uczniów objętych p-p-p- „Piknik na Dwóch Kółkach” Członkowie zespołu maj
Udział w obchodach Światowego Dnia Autyzmu:

– konkurs plastyczny „Autyzm to niebieski świat wokół nas”

– udział w przeglądzie filmów o autyzmie

– warsztaty- „Zrozum innych: te same zmysły- inne odczucia”

– ulotki informacyjne dla uczniów

Członkowie zespołu kwiecień
Spotkania integracyjne dla rodziców z cyklu- „Jak pogodzić się z niepełnosprawnością własnego dziecka” – Grupa Wsparcia Członkowie zespołu 1x w roku współpraca nauczyciele świetlicy
Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców: poradnictwo, upowszechnianie wiedzy, warsztaty, organizowanie i prowadzenie wykładów, warsztatów dla rodziców wg harmonogramu np. „Konsekwencja w wychowaniu” Członkowie zespołu

E. Stankiewicz

cały rok specjaliści PPP
Organizacja i prowadzenie zajęć profilaktycznych, psychoedukacyjnych w/ potrzeb ( wg planu pracy pedagoga i psychologa) J. Skorulska M. Zimińska cały rok
Organizacja spotkania z „Pomysłową kredką”- gry logiczne, strategiczne i matematyczne M. Długołęcka- Drabik cały rok
Współpraca z poradniami, organizacjami, instytucjami , placówkami działającymi na rzecz pomocy dziecku i rodzinie J. Skorulska

J. Jaroma

cały rok
Organizacja akcji charytatywnej „Szlachetny cel” M. Długołęcka- Drabik

członkowie zespołu

II półrocze
Obchody „Marzec miesiącem Logopedii” – konsultacje, lekcja otwarta „Logorytmika” w kl. „O” konkurs logopedyczny „Wierszyki łamiące języki” H. Wasiluk, członkowie zespołu marzec
Organizacja Maratonu Pisania Listów – akcja Amnesty International – w klasach VI-VII H. Wasiluk, członkowie zespołu grudzień
Udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach Członkowie zespołu cały rok