Wymagania edukacyjne z muzyki w klasie IV

WYMAGANIA EDUKACYJNE  Z PRZEDMIOTU MUZYKA KLASA IV

Ocenę celującą(6) otrzymuje uczeń, który:

  •  prawidłowo i samodzielnie śpiewa piosenkę z podręcznika oraz repertuaru dodatkowego,
  • prawidłowo i samodzielnie gra na różnych instrumentach melodycznych melodie z podręcznika i repertuaru dodatkowego,
  • samodzielnie odczytuje i wykonuje dowolny utwór, 
  • potrafi rozpoznać budowę utworu muzycznego,
  • posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza poziom wymagań na ocenę bardzo dobrą,
  • jest bardzo aktywny muzycznie,
  • wykonuje różne zadania twórcze, np. układa melodie do wiersza, akompaniament perkusyjny do piosenki,
  • spiewa w chorze szkolnym   

Ocenę bardzo dobrą(5) otrzymuje uczeń, który: 

  • prawidłowo i samodzielnie śpiewa większość piosenek przewidzianych w programie nauczania,
  • prawidłowo i samodzielnie gra na instrumentach melodycznych większość melodii przewidzianych w programie nauczania,
  • umie bezbłędnie wykonywać rytmy- gestodźwiękami i na instrumentach perkusyjnych, 
  • potrafi rytmizować teksty,
  • rozumie zapis nutowy i potrafi się nim posługiwać, 
  • zna podstawowe terminy muzyczne omawiane w danej klasie, 
  • podaje nazwiska wybitnych kompozytorów z programu danej klasy.

Ocenę dobrą(4) otrzymuje uczeń, który

  • poprawnie i z niewielka pomocą nauczyciela śpiewa pieśni i piosenki jednogłosowe, 
  • poprawnie i z niewielka pomocą nauczyciela gra kilka melodii oraz akompaniamentów do piosenek na używanym na lekcji instrumencie melodycznym, 
  • wykonuje proste rytmy- gestodźwiękami i na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych, 
  • rytmizuje łatwe teksty, 
  • zna podstawowe terminy muzyczne omawiane w danej klasie i wie, co one oznaczają, 
  • prowadzi systematycznie i starannie zeszyt przedmiotowy.

Ocenę dostateczną (3) otrzymuje uczeń, który

  • niezbyt poprawnie z dużą pomocą nauczyciela śpiewa niektóre piosenki przewidziane w programie nauczania, 
  • niezbyt poprawnie z dużą pomocą nauczyciela gra na używanym na lekcji instrumencie melodycznym niektóre melodie przewidziane w programie nauczania, 
  • wykonuje najprostsze ćwiczenia rytmiczne- gestodźwiękami i na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych 
  • zna tylko niektóre terminy muzyczne, 
  • prowadzi zeszyt niesystematycznie i niestarannie.

Ocenę dopuszczającą(2) otrzymuje uczeń, który

  • niedbale, nie starając się poprawić błędów, śpiewa kilka najprostszych piosenek przewidzianych w programie nauczania,
  • niedbale, nie starając się poprawić błędów, gra na instrumencie melodycznym gamę i kilka najprostszych utworów przewidzianych w programie nauczania, 
  • niechętnie podejmuje działania muzyczne, 
  • myli terminy muzyczne,
  • dysponuje tylko fragmentaryczną wiedzą, 
  • najprostsze polecenia-ćwiczenia rytmiczne- wykonuje z pomocą nauczyciela.

Ocenę niedostateczną(1) otrzymuje uczeń, który: 

  • otrzymuje uczeń tylko w sytuacjach wyjątkowych, np. pomimo usilnych starań nauczyciela wykazuje negatywny stosunek do przedmiotu oraz ma bardzo duże braki w zakresie podstawowych wymagań edukacyjnych dotyczących przedmiotu.