Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny z biologii dla klasy 7 szkoły podstawowej oparte na programie wydawnictwa Nowej Ery pt: „Programie nauczania biologii – Puls życia” autorstwa Anny Zdziennickiej.
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
I. Biologia jako nauka |
1. Biologia jako nauka | Uczeń:
|
Uczeń:
|
Uczeń:
|
Uczeń:
|
Uczeń:
|
2. Komórkowa budowa organizmów |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
I. Biologia jako nauka |
3. Hierarchiczna budowa organizmów. Tkanki zwierzęce |
|
|
|
|
|
II. Skóra – powłoka organizmu |
4. Budowa i funkcje skóry |
|
|
|
|
|
5. Higiena i choroby skóry |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
III. Aparat ruchu |
6. Aparat ruchu. Budowa szkieletu |
|
|
|
|
|
7. Budowa i rola szkieletu osiowego |
|
|
|
|
|
|
8. Szkielet kończyn oraz ich obręczy |
|
|
|
|
|
|
9. Kości – elementy składowe szkieletu |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
III. Aparat ruchu |
10. Budowa i znaczenie mięśni |
|
|
|
|
|
11. Higiena i choroby aparatu ruchu |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
IV. Układ pokarmowy |
12. Pokarm – budulec i źródło energii |
|
|
|
|
|
13. Witaminy, sole mineralne, woda |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
IV. Układ pokarmowy |
14. Budowa i rola układu pokarmowego |
|
|
|
|
|
15. Higiena i choroby układu pokarmowego |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
V. Układ krążenia |
16. Budowa i funkcje krwi |
|
|
|
|
|
17. Krwiobiegi |
|
|
|
|
|
|
18. Budowa
i działanie serca |
|
|
|
|
|
|
19. Higiena i choroby układu krwionośnego |
|
|
|
|
|
|
20. Układ limfatyczny |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
V. Układ krążenia |
21. Budowa
i funkcjonowanie układu odpornościowego |
|
|
|
|
|
22. Zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego |
|
|
|
|
|
|
VI. Układ oddechowy |
23. Budowa i rola układu oddechowego |
|
|
|
|
|
24. Mechanizm wymiany gazowej |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
VI. Układ oddechowy |
25. Oddychanie komórkowe |
|
|
|
|
|
26. Higiena i choroby układu oddechowego |
|
|
|
|
|
|
VII. Układ wydalniczy |
27. Budowa
i działanie układu wydalniczego |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
VII. Układ wydalniczy |
28. Higiena i choroby układu wydalniczego |
|
|
|
|
|
VIII. Regulacja nerwowo-hormonalna |
29. Budowa
i funkcjonowanie układu dokrewnego |
|
|
|
|
|
30. Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego |
|
|
|
|
|
|
31. Budowa i rola układu nerwowego |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
VIII. Regulacja nerwowo-hormonalna |
32. Ośrodkowy układ nerwowy |
|
|
|
|
|
33. Obwodowy układ nerwowy. Odruchy |
|
|
|
|
|
|
34. Higiena i choroby układu nerwowego |
|
|
|
|
|
|
IX. Narządy zmysłów |
35. Budowa i działanie narządu wzroku |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
IX. Narządy zmysłów |
36. Ucho – narząd słuchu
i równowagi |
|
|
|
|
|
37. Higiena oka i ucha |
|
|
|
|
|
|
38. Zmysły powonienia, smaku i dotyku |
|
|
|
|
|
|
X. Rozmnażanie i rozwój człowieka | 39. Męski układ rozrodczy |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
X. Rozmnażanie i rozwój człowieka |
40. Żeński układ rozrodczy |
|
|
|
|
|
41. Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego |
|
|
|
|
|
|
42. Rozwój człowieka – od poczęcia do narodzin |
|
|
|
|
|
|
43. Rozwój człowieka – od narodzin do starości |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
X. Rozmnażanie i rozwój człowieka |
44. Higiena i choroby układu rozrodczego |
|
|
|
|
|
XI. Równowaga wewnętrzna organizmu |
45. Równowaga wewnętrzna organizmu – homeostaza |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ocena dopuszczająca | ocena dostateczna | ocena dobra | ocena bardzo dobra | ocena celująca | ||
XI. Równowaga wewnętrzna organizmu |
46. Choroba – zaburzenie homeostazy |
|
|
|
|
|
47. Uzależnienia |
|
|
|
|
|
Białystok, wrzesień 2017
Osoby realizujące:
Irena Kamińska
Ewa Sakowicz